fredag 3 december 2010

Flygplats och Museum

Hej allihopa!
Jag har haft en helt underbar tid har i Assaria. Varje dag har varit som ett stort aventyr!

Igar besokte jag en flygplats och fick en rundtur bland militarhelikoptrarna. Darefter akte jag och en tjej ut med hennes plan i ca 30 minuter over Salina dar vi var :-) Vilken grej va? Jag fick kora planet lite ocksa.. ojoj. Jag var lite skraj dar faktiskt! (jag tog en massa bilder, sa de maste jag lagga upp).

Juldekorationerna borjar komma upp har ocksa. Manga borjar dekorera direkt efter thanks giving som var forra veckan. Vi dekorerade en del har i huset for nagra dagar sedan, sa julgranen och tomtenissarna ar redan uppe! :-)

Idag har jag varit pa en museum utanfor Salina dar de har uppstoppade djur fran olika delar av varlden. Det var praktiskt taget som att kliva in i djungeln :-) (Fast lite svarare att ga vilse kanske).

Faktum ar att jag nu ar hos min attande famlj. Vilket rent teoretiskt ar den sista, men jag ska nu over helgen aka till ett IFYE-mote far nasta ars IFYEsar och sedan till Topeka (Kansas huvudstad) for en dag eller tva och darefter spendera lite tid i Kansas City innan det ar dags att aka hem och fira jul!

Sa nu ar det alltsa dags att packa ihop vaskorna igen och bege sig vidare till nya aventyr, for om nagra timmar aker vi till Manhattan och Kansas state university!

Hoppas ni har det bra i snon. Har ar det inte sa kallt, fast det snoade faktiskt litegrann i mandags! :-)

Ha det!

15.08

1 kommentar:

  1. Hallo Maria, tänkt vad du har upplevt mycket och vad bra du skriver engelska, man kan ju bli avundsjuk. Njut av dom sista spännande dagarna och vi önskar dig en trevlig hemresa och säkert blir det spännande att komma hem också efter en sådan lång tid. Dina föräldrar längtar nog...
    Ha det så bra och vi ses i Januari.
    Berlininger

    SvaraRadera