måndag 25 oktober 2010

The Martins

Tjolahoppsan!

Idag har jag varit hos min sjatta familj i 8 dagar. Jag har bara tva host families kvar efter denna. Det ar helt sjukt vad fort tiden gar!

Under veckan som gatt har jag bl.a. sett musikalen "Fiddler on the roof"och varit pa en kumpkin patch (som inte hade sa manga pumpor kvar dessvarre).

Pappan i familen ar kirurg, sa i fredags foljde jag med honom till hans jobb och tittade pa nar han drog ut tander m.m. Det var intressant! kanske ska man bli kirurg? Han fixar inte bara tander, utan brytna kakben och nasor m.m.

I garkvall gick jag pa en middag med universitetsstudenter. Vi at god mat och spelade spel. Mycket trevligt! :)

Sen har jag hurtat en del i denna familj. Hittils har vi gatt till gymmet 5 ganger och sa brukar jag spela fotboll med William, sonen i familjen. Kanske kommer jag kunna ata julmaten i ar nar jag kommer hem iallafall!

Vi har ocksa fullt upp med att forbereda infor halloween. jag har planerat att vara en krakskramma, sa idag har jag kopt en del av min outfit!

Forra mandagen hade jag en presenation om Sverige (och sveriges 4H) pa ett 4H-mote och denna vecka ska jag ha en baking class. Vi har planerat att gora semlor!

Snart ska jag och Paula (mamman i familjen) ata lunch med en av hennes vanner!

Ha det bra!

Maria
12.04

2 kommentarer:

  1. Tycker du verkar leva lyxliv...glider runt...äter...tränar. Köper utstyrslar, går på fest...Nej då, j ag är fortfarande inte ett dugg avundsjuk, he he he. Mjauer

    SvaraRadera
  2. Du råkar inte ha vägarna förbi chicago något? :)

    SvaraRadera