tisdag 12 oktober 2010

Nationals

Hej! Jag kanner faktiskt for att skriva pa svenska idag.

Idag var det nationals, nar de unga hundarna har sitt forsta riktiga race! Racen borjade igar och allt som allt var det 90 race. Vinnarna i racen moter varandra i senare race och det ar samma sak med tvaorna och treorna. Imorgon ar det inga race, men pa torsdag och fredag borjar finalerna (eller vad vi ska kallade det). :)

Pa lordag ar det sedan auktion av hundarna - kom och kop en vettja :P haha.

Igar besokte jag ocksa ett museum om Eisenhower, en av USAs presidenter som vaxte upp har i Abiline, dar jag ar just nu. Han var president fran 1953 - 1961. Intressant minsann!

Jag fick bl.a. se Eisenhowers brollopstarta, men daremot inte ata den (vilket inte gjorde mig nagot.... om du forstar vad jag menar). Intressant information va? Jag tror att jag ar trott eller nagot... jag kan val skylla pa det iallafall!

Jag ser fram emot racen pa fredag (for vi ska inte "rejsa" forren da)!

Hejsan svejsan!

14.05

4 kommentarer:

  1. Ah! Det museet vill jag ocksa se :) Mycket man vill gora som man inte kommer hinna. Hehe. Later toppen med hund-race horru! Kram!

    SvaraRadera
  2. Eisenhover kallades för "Ike". Han var general
    och ledde amerikanerna och de allierade styrkorna mot Hitlers Tyskland i 2:a världskriget. Efter "segern" blev han president. Lite historia..... / Pau

    SvaraRadera
  3. Japp, lite av vad jag larde mig nar jag besokte museet ocksa. Vad du minns pappa! :P haha..

    ja det var ett nice museum! :)

    SvaraRadera
  4. En fundering - visar väl lite vad som intresserar mig i och för sig - men tårtan...vad gjorde den på museet? Varför åt de inte upp den? Eller "saknades" det små tårtbitar? Mjauer

    SvaraRadera