tisdag 16 november 2010

Mina baking skills!!

For narga dagar sedan gjorde jag och Gerri (mamman i min nuvarande host family) drommar (kakor) med Fullkornsmjol (!?) ... det smakade illa (tyckte vi alla, sa vi slange bort dem).

Idag gjorde jag lussebullar utan Saffran. Jag tog kanel istallet. Det smakade konstigt, mestadels for att jag glomde bort att lagga i agg och lade i for lite jast.

Idag gjorde jag Drommar igen, men med vanligt mjol. De smakade ocksa konstigt och sag inte heller aptitliga ut.

...Vad i lingonskogen... :P

Min bakning gar inte sa bra for tillfallet. hmmm... :P

Men jag gjorde aven biscuits idag (varsta bakardagen idag! :)) och de smakade faktiskt bra! :P

sa idag har jag mestadels varit i koket och fnissat! :) Det later val lite harligt anda? :)

23.20

3 kommentarer:

  1. jag tycker att det låter jättehärligt! Jag ska nog gå och köpa mjöl imorn och baka något. Bullar kanske! :) Jag har åxå haft stora problem med att baka här, det smakar som annorlunda och ser annorlunda ut och allt är konstigt egentligen haha.

    SvaraRadera
  2. Kan du inte ta dig till en affär - köpa lite kakor - grisa ner i köket och säga att du bakat dem? Mamma

    SvaraRadera
  3. Man lär sej, att bli bättre och bättre på bakning
    (efter några misstag)/ Pau

    SvaraRadera