lördag 17 juli 2010

IFYE weekend och min andra host family

Hey allihopa! :) Hoppas ni har det bra! Av vad jag har hort ar det valdigt varmt i Sverige just nu... hmmm... ;)

Nu har jag varit hos min andra host family i nastan en vecka. De heter Jim och Judy och jag trivs jattebra! :) Idag har vi hjalpt till pa en parad i Fairfield. Jag delade ut armband och vatten - Det ar alltid lika kul att se nar barnen lyser upp som solen nar man ger den nagonting.

Jag kom till denna familj, som bor i Fairfield, i sondags och under veckan har jag bl.a. haft en hemmamiddag, foljt med Judy pa bibelstudie, varit pa ett brollop, tvattat deras husbil och spelat volleyboll (Och ni som sett mig spela bollsport tidiagre kan eventuellt rakna ut hur bra det gick :P).

Under veckan som gatt har jag aven gjort min andra smorgastarta pa 2 veckor och gjort svenska kottbollar - Och folket verkade uppskatta kottbullarna, men allra framst smorgastartan! Mumsigt varre! :P

Forra helgen, efter 4-H Congress, kampade alla IFYEsar i Montana. Vi raftade pa fredagskvallen (apkul!!! Jag maste gora det igen!) och pa lordagen var vi pa besok i Yellostone park. I parken sag vi vilda djur sasom vildhund, nagon annorlunda typ av ekorre, buffel, Elk och Deer (typ radjur). Det fanns manga varmvattenskallor att se, helt faktatiskt!


Har har vi en bild fran 4-H Congress. Jag, Sheena och Nick - tva harliga manniskor som jag fatt lara kanna! :)

Jag kommer lagga till lite fler bilder i detta inlagg nar det funkar! Idag gick det inte sa bra, sa hall utkik vettja! :)

Hej hopp!

4 kommentarer:

  1. Har planer på vad du ska göra när du kommer hem - smörgåstårta!!!! Eller kommer du vara less på det då tro? Mau

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Stina Nilsson från Jämtlands 4H här, vad roligt att ha hittat din blogg!
    Är själv sugen på att åka som IFYE så jag kommer att titta in lite då och då, så kanske jag får blodad tand ;)
    Ha det så bra!
    /Stina

    SvaraRadera
  3. Bibelstudier, det är sådant dom brukar åka iväg på i amerikanska filmer. Coolt. Och också coolt med alla nya djur. Låter som du har det kanon! Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag kan gora en smorgastarta nasta sommar eller sa. For jag tror inte att smorgastarta passar sa bra till julbordet, men vi kan ju testa! ;)

    Klart du ska aka IFYE Stina!! :) Det har ar kanonkul!

    och snart kommer du hit ocksa Emma! Ska bli kul att ses! :) Kram

    SvaraRadera