lördag 19 juni 2010

Hej allihopa!

Det har far bli mitt forsta inlagg! :) Jag tankte lagga upp en frasig bild pa min packning innan jag akte hemmifran men det blev lite for brottom, sa jag hann inte gora det.

Jag har aldrig varit bra pa att packa, men den har gangen hade jag bestamt mig for att inte ha med mig blota klader (direkt fram tvattmanskinen). jag klarade mig hyffsat bra... bara nagra blota t-shirtar blev det i packningen! ;P

Just nu ar jag i Colorado pa IFYE orientation och har varit har sedan i torsdags. Det ar ungefar 50 personer har och nastan alla ar IFYEsar.

Igar var vi och tittade pa en bace ball-match, vilket var en upplevelse! Jag forstod inte sa mycket av reglerna, men vad gor det? ;) Nar man ar i USA ar bace ball helt enkelt nagot man maste uppleva! :)

Idag har vi varit pa rundvandling i Colorado, med en helskon kille som berattare och tidigare pa dagen, och aven igar, har vi haft intressanta forelasningar om bl.a. kulturskillnad och 4H i USA.

Imorgon aker jag till Montana for att traffan min forsta host family! Det ska bli spannande, men lite trakigt att IFYE orientation snart ar over!

I nasta inlagg hoppas jag pa lite fina bilder! (jag har fotat jattemycket)

Hoppas ni har det bra dar hemma! :)

Kram

4 kommentarer:

  1. Hej Maria!

    Underbart att höra att du har kommit igång ordentligt! Det ska bli jättekul att följa din resa hoppas att du kommer att ha möjlighet att skriva många inlägg!

    Se bara till att det finns plats kvar i väskan för alla saker jag kommer att beställa innan du åker hem igen =P

    Ta massa bilder, skratta mycket och ha det underbart!

    Hälsningar Camilla och Jane

    SvaraRadera
  2. Gött att bloggen kommit igång!

    IFYE-pepp!

    /Emma

    SvaraRadera
  3. hej Camilla och Jane!
    Jag kan kopa hem allt ni vill ha, det ar bara att bestalla! ;P

    SvaraRadera
  4. Skönt, att du har kommit igång därover. Jag ka följa din blogg noga. Ja, man får akta sig för vädret därborta, kan variera snabbt.
    Hälsningar Pappa Och Mamma

    SvaraRadera