måndag 21 juni 2010

Montana

Hej! Nu befinner jag mig i Montana hos min forsta host family. De hamtade mig pa flygplasen i Billings igar och darefter vantade en 6 timmars bilresa till deras hemort. Jag har nog aldrig varit sa langt inne i skogen - holl jag pa att skriva (och det gorde jag ocksa), for det ar ju faktist knappt nagan skog har ;). Det ar oppna ytor overallt och kanske nagra trad har och dar. Jag befinner mig faktiskt valdigt nara Canada, det tar bara 2 timmar att aka dit, sa kanske tar vi oss en utflykt over gransen naga dag.

Under bilresan hem till host familjen andrades vadret valdigt snabbt (vilket det tydligen gor har i Montana) fran att vara varmt och soligt borjade det plotsligt stortregna, aska och hagla - och nar vi nastan var framme vid host familjens hus fick vi veta att en tornado hade slitit bort taket pa en stor byggnad i det omradet vi just varit i.

Sa det kan ga horrni! Fast jag tyckte faktist att det var lite spannande! (inte att tornadon slet bort taket daremot).








Vi hors! Nu ska jag ta en tupplur sa at jag ar pigg nar hostisarna kommer tillbaka till huset! De ar pa jobbet namligen!

Hejda! :)

7 kommentarer:

  1. Gah! Läskigt väder.

    Läskigt land :)

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Hoppas du har det underbart, det ser helt underbart ut, alltihop! Man blir ju lite avis. Jag ser fram emot att få följa resten av din resa, det ser awesome ut ;)

    STORA kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Emma! Det ar inte sa farligt! haha :D Nicole fran min host familj sa att det i princip aldrig kommer nagra tornados... hmm.. men bara for det sa gjorde det det! :P

    Jag fragade om tornados i Kansas och hon sa att det ar lite mer vanligt dar, men att det brukar lugna ner sig till hosten (da nar vi aker dit, sa det ar ju tur iallafall)!

    SvaraRadera
  4. Hej Louse! Kul att hora ifran dig! :) Du far komma hit till USA nagan gang! Vi kan aka hit tillsammans!:P Som det kanns just nu kan jag stannat hur lange som helst! :P

    SvaraRadera
  5. Den där sista meningen....Stanna hur länge som helst...känns inte riktigt bra i magen ;)

    SvaraRadera
  6. Hej Maria.Det ska bli så roligt att följa med dig på din resa. Ha det jättebra!
    Kram från Jane och Urban

    SvaraRadera
  7. Hej Jane! Vad kul! :) Jag ska skriva i bloggen sa ofta jag kan! Kram

    SvaraRadera