fredag 20 augusti 2010

En dag pa ranchen

Hej du!
idag har jag haft fullt upp. Pa morgonen stackade jag och en tysk tjej som heter Carina ho. Darefter red vi ut for att kolla till nagra av korna. Dessvarre hittade vi en dod ko med en kalv. Antagligen hade hon hamnat pa rygg under kalvningen och dott p.g.a. det. Kalven var daremot vid liv, sa nu ikvall ska en tjej som heter Meg och Carina aka ut och leta efter kalven.

Senare pa dagen lagade vi staket och grindar. Det ar mycket lagandes av staket har kan jag saga - Varje dag tror jag minsann!

Tidigare I veckan har jag hangt med ut och fixat med hoet pa falten! Och jag korde en Pick-up och en "lastbil" pa falten nar vi stackade hoet vilket var WOW om du fragar mig, med tanke pa att jag inte har korkort. Jag korde typ 1 mile/h eller nagat och fick nagot typ av motorstopp nar jag stannade (en av bilarna)! Sa det kan ga! ;)

Nu ska jag... kaka en banan!
Hej hopp!
20.15

1 kommentar:

  1. Tror jag ska boka in körlektioner till dig så du får börja direkt du kommer hem. Du verkar ju klara av det nu. Lite motorstopp - vad gör det? Mau

    SvaraRadera