måndag 2 augusti 2010

Glen - Montana

Hej!
Igar kom jag till min tredje familj som bor pa en ranch! det ska bli helspannande att bo har under tre veckor! :)

Sen blev jag sjuk i garkvall, sa under formiddagen har jag bara sovit och gick upp tjugo over 12 och tror att jag mar lite battre. Fast feber har jag. Inte skoj, jag vill ju hanga med mona hostisar!

Igar fick en av korna har en kalv som dog. Den foddes for tidigt. Sa just nu ar Emily och Jacob ute och forsoker fanga kon och ge henne en annan kalv att ta hand om!

De har ungefar 1000 kor har och darutover kalvar, sa det ar riktigt stort! Ofta anvander de sina hastar eller hundar i arbetet.

Nu ska jag ta en lur! klockan ar 1.45 har! Kanske kommer de hem snart! :)

Kram

2 kommentarer:

  1. Viken stor ranch, med över 1000 kor. De måste ha
    många cowboys som jobbar där.
    Hoppas du blir frisk snart, så du kan vara med i svängarna.
    Hälsn. från pappa.

    SvaraRadera