måndag 23 augusti 2010

Sista host family i Montana

Hej!

igar var min sista dag pa ranchen hos familjen Smith. Jag hade sa kul dar att det kandes lite trakigt att lamna dem redan. Fast sa har jag faktiskt kannt med alla mina host families hittills, och det ar samtidigt valdigt spannande att aka vidare till nasta familj!

Nu ar jag hos min sista host family har i Montana. De bor i en ort som heter Galata som ligger uppe i norra Montana, nara till den kanadensiska gransen. De ar valdigt trevliga och har en dotter som heter Emilie som ar i min alder.

De har nagra djur har pa garden ocksa. Nagra hastar, far, kor, tva grisar, katter och en hund!

dags att ga, denna harliga dag har precis borjat!

Hejs! :)
10.57

4 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj. Sista familjen i Montana! Vad tiden går fort! Ha det lajbans! :)

    SvaraRadera
  2. Minns du när du fick reda på att du skulle få åka IFYE? Då var det såååå lång tid kvar tills du skulle åka - nu har du snart varit där i 3 månader. Det går verkligen fort. Hälsa alla från mig! Mau

    SvaraRadera
  3. Då kan du åka till Canada och titta på proffshockey. Säsongen börjar snart!
    Sa Pau!/Pappa

    SvaraRadera
  4. Hej Maria!
    Jag har länge tänkt skriva några rader här men har inte fått tummen ur... Nu, när jag hört att du skickat en hälsning till mig, tänkte jag att det kunde vara dags.

    Jag tycker att du är supertuff som gör detta. Även om jag ibland kan vara avundsjuk på dig och ångra att jag själv inte gjort något liknande i min ungdom så är jag inte säker på att jag skulle ha klarat av det så bra. Det kan inte alltid vara så lätt att anpassa sig till nya miljöer och nya människor, men du tycks klara det galant!

    Här hemma rullar det på som vanligt. Det som skiljer sig en aning från det normala är några tjänsteresor. Besökte Tyskland förra veckan och ska dessutom åka till Japan, Sydkorea och Serbien framöver. Eftersom det är jobbresor blir det väldigt lite tid över till att uppleva och se saker...till skillnad från dig :-)

    Ska bli kul att träffa dig när du kommit hem. Lite bowling eller någon annan aktivitet, sedan får du berätta ALLT om din resa.

    Sköt om dig och ha en fortsatt bra vistelse "over there".

    Kram,
    Stefan i Sunny Mountin

    SvaraRadera