onsdag 4 augusti 2010

Frisk och glad!

Hej!
som tur var blev jag frisk ungefar lika hastigt som jag blev sjuk, sa redan pa tisdagsmorgonen hangde jag med familjen ut och jobbade! :) Jag var med min host mamma pa formiddagen och holl henne sallskap i traktorn nar hon klippte av hoet (eller hur man sager) pa falten.

pa eftermiddagen hjalpte jag Randy att flytta pa ho-balar. Jatteskoj! For ajg fick kora traktor! och det gick faktiskt bra! Jag trodde att ajg skulle forstora hela traktorn, eller atminstone lite, men icke! :)

Tidigare pa dagen fick jag ocksa kora en fyrhjuling! Jag var helt overlycklig och jag tror att min mamma kunde uppfatta det ratt bra da hon ringde mig mitt under farden! :P

Idag, onsdag, har jag varit med nagra andra folk, som jag dessvarre inte kommer ihag namnen pa. Vi hangde iallafall med korna idag! Det var problem med vattnet till korna igar sa dessvarre hade de fatt vara utan vatten under ett antal timmar. Sa idag har vi (jag och tva tjejer fran tyskland) passat vattenplatsen sa att korna inte ska gora illa varandra eller forstora sjalvaste "vattenskalen" da de var galet turstiga.

Snart ska jag eventuellt aka pa middag hos en av familjens grannar!

Vi hors! Jag hoppas pa lite bilder snart, men jag har inte riktgit tid att ladda upp dem. Det ar full fart hela tiden. :)

Kramisar!

19:00

3 kommentarer:

  1. OM det hördes - det gick ju inte ens att prata med dig....körkort nästa! Mau

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa vad du får uppleva, hoppas det får fler att vilja åka som IFYE! Tack för mailet, jag glömde svara, men Elin fixade till lite prickar och satte upp det i hallen så alla intresserade kan läsa! Kram Catta

    SvaraRadera
  3. Hej Maria,
    har just kommit hem ifrån Norge och det väntade ett kort ifrån dig, tack så mycket. Vi är lyckliga att du trivs så bra och du har verkligen mycket nytt att stå i- Jättekul.
    Hälsningar Berlininger.

    SvaraRadera